Страница 1 от 2

дефектно токова без 3ти "проводник"при бойлер

Публикувано: вт юли 21, 2009 9:59 pm
от retere
Кажете си мнението за това:
при двупроводна инсталация не занулявам нито заземявам бойлера.При това положение ако ще ме удря ток, ще е по водата-душа.Ако защитата хване утечката през водата добре ама ако не ...:idea:
Какво ще кажете.
Аман от занулени бойлери и калпави "нули",особено в по-крайните домакинства,при голяма консумация на комшии ,че и ако товарят една и съща "фаза"...

Публикувано: нед юли 26, 2009 7:17 am
от mil10
Мнението ми е отрицателно. Защитата ти струва 50-60 кинта сега се скъпиш за 15лв кабел ли. Щом не са изпълнени изискванията за монтиране на въпросната защита, каква работа учакваш от нея изобщо или просто искаш да се похвалиш някъде че си си сложил такава.

Публикувано: нед авг 02, 2009 10:27 pm
от retere
Учаквам мнение дали ще работи не казвам че ще слагам.По принципа на действие на защитата необходимия ток на утечка може да я задейства без изкуствено заземяване.
Та въпросът ми е принципен.Това е.

Публикувано: ср авг 05, 2009 2:12 pm
от climber
Оговорът на твоя въпрос е - не, дефектнотоковата защита няма да работи без трети проводник. Принципът на задействане на този тип защити е при достигане на зададената от производтеля дифенциална разлика на двата тока преминаващи през вградения в апарата Феранти трансформатор. Задължително е да имаш включен трети проводник, от точката за заземяване на ел. уреда(в твоя случай бойлер) до нулата ПРЕДИ да се преминала през дефектнотоковата защита.
Това е правилото. Може да си монтираш защитата в херметична кутия някъде близо до бойлера ако това ще те улесни.

Публикувано: нед авг 09, 2009 7:42 am
от mil10
Ако искаш ТИ да си третия проводник давай. Защитата ще сработи когато утечката си намери път към земя, например през теб когато си мокър под душа. А 30мА въобще няма да те спасят тогава. Съпротивлението на човека е най голямо през кожата и силно намалява при мокра такава. И резултатът е че ще те треснат и много по малко от 30мА.

Публикувано: съб авг 15, 2009 4:53 pm
от retere
mil10 написа:Ако искаш ТИ да си третия проводник давай. Защитата ще сработи когато утечката си намери път към земя, например през теб когато си мокър под душа. А 30мА въобще няма да те спасят тогава. Съпротивлението на човека е най голямо през кожата и силно намалява при мокра такава. И резултатът е че ще те треснат и много по малко от 30мА.
Така.А при правилно изпълнена инсталация с ДТЗ...Питам - каква е гаранцията, че при евентуално цъфнал нагревател, покрития с котлен камък /отвътре/ водосъдържател и нагревател, ще проведе такъв утечен ток към заземителния проводник,че аз като съм под душа няма да ме тряснат и по-малко от 30мА?! :idea:

П.С.Един колега ме пита какво да прави -биело го ток по ръцете /ранички/ докато си нагласял водата да се къпе.При все,че е изключил бойлераИначе при къпане не усещал...
Аз му казах да се къпе с диелектрични ръкавици :D

Публикувано: съб авг 15, 2009 4:58 pm
от retere
climber написа:Оговорът на твоя въпрос е - не, дефектнотоковата защита няма да работи без трети проводник. Принципът на задействане на този тип защити е при достигане на зададената от производтеля дифенциална разлика на двата тока преминаващи през вградения в апарата Феранти трансформатор. Задължително е да имаш включен трети проводник, от точката за заземяване на ел. уреда(в твоя случай бойлер) до нулата ПРЕДИ да се преминала през дефектнотоковата защита.
Това е правилото. Може да си монтираш защитата в херметична кутия някъде близо до бойлера ако това ще те улесни.
Принципът ми е ясен.Точно затова и зададох въпроса.....
това с кутията ми харесва, та в тоя редна мисли защо не се произвеждат уреди с вградени ДТЗ и без контакти шуко а с обикновени... ::-k:

Публикувано: съб авг 22, 2009 7:50 am
от mil10
retere написа: Така.А при правилно изпълнена инсталация с ДТЗ...Питам - каква е гаранцията, че при евентуално цъфнал нагревател, покрития с котлен камък /отвътре/ водосъдържател и нагревател, ще проведе такъв утечен ток към заземителния проводник,че аз като съм под душа няма да ме тряснат и по-малко от 30мА?! :idea:

П.С.Един колега ме пита какво да прави -биело го ток по ръцете /ранички/ докато си нагласял водата да се къпе.При все,че е изключил бойлераИначе при къпане не усещал...
Аз му казах да се къпе с диелектрични ръкавици :D
При правилно изпълнена инсталация ДТЗ ще сработи при достигане на утечния ток до прага и на задействане. Тогава си има трети проводник и още в момента на възникване на утечката ще сработи защитата и няма да чака да се появи третото жило (мокрия човек под душа) за да сработи. При цъфнал нагревател с ДТЗ въобще няма да можеш да пуснеш бойлера. А на колегата ти му кажи да викне специалист да му направи профилактика на инсталацията, като обърне особено внимание на нулевите връзки в таблото. :lol: Които сигурно са правени на принципа на голямата контактна площ която защитаваще в другата тема :lol:

Публикувано: вт авг 25, 2009 10:42 pm
от retere
mil10 написа:
retere написа: Така.А при правилно изпълнена инсталация с ДТЗ...Питам - каква е гаранцията, че при евентуално цъфнал нагревател, покрития с котлен камък /отвътре/ водосъдържател и нагревател, ще проведе такъв утечен ток към заземителния проводник,че аз като съм под душа няма да ме тряснат и по-малко от 30мА?! :idea:

П.С.Един колега ме пита какво да прави -биело го ток по ръцете /ранички/ докато си нагласял водата да се къпе.При все,че е изключил бойлераИначе при къпане не усещал...
Аз му казах да се къпе с диелектрични ръкавици :D
При правилно изпълнена инсталация ДТЗ ще сработи при достигане на утечния ток до прага и на задействане. Тогава си има трети проводник и още в момента на възникване на утечката ще сработи защитата и няма да чака да се появи третото жило (мокрия човек под душа) за да сработи. При цъфнал нагревател с ДТЗ въобще няма да можеш да пуснеш бойлера. А на колегата ти му кажи да викне специалист да му направи профилактика на инсталацията, като обърне особено внимание на нулевите връзки в таблото. :lol: Които сигурно са правени на принципа на голямата контактна площ която защитаваще в другата тема :lol:
а,ако прочетеш малко по-добре,че бойлера е изключен и "бие ток"
какви хлабави нули да търси?
Тук става въпрос за изключена "фаза",занулен бойлер,и много здрава връзка с нулата чак до уличното табло,която обаче не е чиста нула....та да питам има ли норма за допустимото "офазяване" на нулевия проводник на вход на уличното табло?
И длъжни ли са от НЕК да доставят и заземено жило /3или5/ проводна мрежа, та да се изискват такъв тип инсталации в къщи?
P.S....ей,колеги не се заяждам.това са важни въпроси 8)

Публикувано: съб авг 29, 2009 11:08 am
от mil10
Не са длъжни и не го правят. Нулевия ти се офазява от лоши връзки по нулата най вече в таблото. Тогава дори и да е изключен бойлера ако има нещо друго включено си взима нула от здравата връзка на зануления бойлер. :mhihi:

Публикувано: чет сеп 17, 2009 12:34 pm
от retere
mil10 написа:Не са длъжни и не го правят. Нулевия ти се офазява от лоши връзки по нулата най вече в таблото. Тогава дори и да е изключен бойлера ако има нещо друго включено си взима нула от здравата връзка на зануления бойлер. :mhihi:
Това ясно...
а нулата идваща към таблото ми има ли потенциал спрямо земя
Говорим при изключено табло, ако се замери нулата спрямо земя и има напрежение какво правим?

Публикувано: съб сеп 19, 2009 4:43 pm
от жичка
а нулата идваща към таблото ми има ли потенциал спрямо земя
Говорим при изключено табло, ако се замери нулата спрямо земя и има напрежение какво правим?[/quote]

Значи, че отнякъде ти прехвърля фаза. Без никаква връзка към таблото (нито фаза, нито нула) е невъзможно за те бие ток. Нещо отнякъде прехвърля. Мисли откъде може да е

Публикувано: съб сеп 19, 2009 10:30 pm
от retere
ами "прехвърля" през консуматори на някой комшия.
Частен случай:
имаш много дълъг удължител.Достатъчно "як",за да издържи късо съединение на края си-в контакта.Е,...колко ще е напрежението спрямо земя в точката на късото-около 110V.Защо ,нали е нула-щото проводника има съпротивление,та нещо такова става и при нас.Демек,нулата става с фазов потенциял спрямо земя.Примерно:между фаза и земя-220V;между нула и земя да кажем 5 V;и между фаза и нула215v.И това е според натоварването на фазите,като се проявява по-вече при неравномерно разпределен товар между фазите.
С други думи бие ме ток по занулени уреди в зависимост от потреблението на комшиите,в зависимост кой на коя фаза е и колко я товари.
Ако нулата се заземяваше по-добре,тя просто щеше да е "земя".......
Какво ще кажете?Измислих ли го? :D

Публикувано: вт сеп 22, 2009 6:49 pm
от жичка
Има логика, да. Ама чак да те "жъца"... хептен трябва да е зле нулата (веъзките)!

Публикувано: съб сеп 26, 2009 1:31 am
от dr_olele
какво се правите на малумни немога да разбера
хората са измислили пробник и пробни лампи
откачате кабела от двете страни пипате с пробника двете или трите крайща и ако нищо не свети е ок кабела ако има утечка е слаба изолацията на проводника но едва ли е това по- скоро от играта ви с това дето неразбирате е имало "Светкавици"по контактите и са се метализирали и предполагам сте с преправени бушони с 1.5 кв.жило в тях.
и как ще те бие ток при изключена инсталация това е нелепо
ако имаш в предвид изключен ключ на боилера значи пак метализация или някакви мустаци от от закаченето опират някъде в корпуса за това се прави заземление и зануляване които са две различни неща едното отива в земята другото е от нула до корпус с цел при фаза на корпус да стане късо и да изключи автомата