Проблем с пелетна камина Prity PLW 13

Отоплителни уреди, инсталации, камини
Потребителски аватар
tonni1963
начинаещ
Мнения: 3
Регистриран: нед яну 08, 2017 9:47 pm

Проблем с пелетна камина Prity PLW 13

Мнение от tonni1963 » нед яну 08, 2017 9:50 pm

Здравейте!
От 2015 г имаме пелетна камина Prity PLW 13. И оттогава имаме проблем с шнека, а именно всяка седмица, понякога и по-често се запушва, появява се аларма А02 и шнека спира да се върти. И тогава се започва почистване в две посоки - откъм бункера, след като се извадят пелетите, както и отпред през отвора, от където пелетите попадат върху скарата в горивната камера. В резултат на това, започват да излизат дребни части пелети, прах и след около 40-50 мин активна дейност по почистване, шнека започва отново да се върти. Имах много разговори с фирмата производител, обясниха ми, че за всичко са виновни пелетите - били влажни, прашни.... Поради тази причина сменихме през този период, от 2015 до момента, пелети от различни производители - Пелетисимо /както ни препоръчаха от фирмата/, пелети от Разлог, австрийски, румънски.... Не сме си позволили евтини пелети. Дори преди да ги изсипем в бункера ги пресяваме със сито. Но резултатът винаги е един и същ: аларма А02 /според упътването А02 е Угаснал пламък – Flame Shut Down/. Някой имал ли е подобен проблем? Моля за коментар, съдействие, информация! Благодаря предварително!

Потребителски аватар
danipro
начинаещ
Мнения: 3
Регистриран: ср фев 08, 2017 11:29 am

PLW13

Мнение от danipro » ср фев 08, 2017 12:16 pm

Здравейте, аз също притежавам камината, но от края на септември 2016 !
На 7 октомври съм я пуснал и до сега гори вече трети тон пелети от различни производители ! ПРОБЛЕМА ГО ИМА И ПРИ МЕН ! За жалост, не мога да забележа обстоятелствата при които се задръства ? При еднакви настройки, работила няколко дни без забележки, в един момент започва по няколко пъти на ден да се задръства ?! Единствената връзка забелязвам, че и мойта е произведена 2015 година, за което в сервиза се зачудиха как се е застояла толкова ? Дали няма софтуерен проблем, за к'вото ми намекнаха от шоурума в кв. Горубляне че имали по-рано, но сега били изчистени проблемите ?! В това сервизно меню, което е заключено с парола, дали има нещо с което може да се избегне този проблем-не ми казаха? С достъпните настройки (+/- 5 за пелетите при палене и при работа ) не съм успял да премахна задръстването ? Иначе като цяло съм доволен от нея, но това понякога е много дразнещо !
Дали да не тормозим пак техника, който се занимавал с тези камини? Аз му се обаждах поради факта, че с дитанционното от Булсаткома се сменяха степените на мощност, но той нямаше решение и аз се принудих да залепя черна лепенка на фото-приемника !
Името му е Милчо Михайлов, а телефона 0878 88 13 54 ! Телефона го дават от завода производител, когато питаме за тези пелетни камини.
Може да е от полза и друг да му звъни с този проблем, явно им е познат ама си траят, че са оа__ли софтуера ?!
До колкото за пелетите и аз взимах и по-чисти и много прашни, но не битрябвало това да е причината, защото забелязвам че дори чистите пелети шнека ги мели когато ги захапе на криво...А той праха нали е пак дървени частици, защо да не изгарят а да се трупат в тръбата...?
Ще се радвам ако успеем да се справим с този проблем ! А и камината ми е още в гаранция, въпреки че не съм сигурен към коя фирма точно ми е гаранцията ?

Потребителски аватар
tonni1963
начинаещ
Мнения: 3
Регистриран: нед яну 08, 2017 9:47 pm

Re: PLW13

Мнение от tonni1963 » ср фев 08, 2017 8:26 pm

Здравейте! Благодаря за коментара! Много разчитах на форума и някакви съвети от "колеги", но тъй като нищо не получих, написах гневно, но възпитано писмо до Управителите на Прити за решаване на проблема. На следващия ден ми се обадиха от фирмата, същият телефон, който цитирате 0878881354. Говорихме на дълго и широко и вечерта, когато вече бях у дома, пред камината, имахме телеконферентна връзка. Под негово ръководство промених настройките в техническото меню, като ми каза и паролата. От 12 януари до момента се е задръстила само веднъж, което си е направо постижение. Засега само я наблюдавам и записвам, но ако се случи още веднъж отново ще се стигне дистанционни промени.
Това е моят опит до момента!
danipro написа:Здравейте, аз също притежавам камината, но от края на септември 2016 !
На 7 октомври съм я пуснал и до сега гори вече трети тон пелети от различни производители ! ПРОБЛЕМА ГО ИМА И ПРИ МЕН ! За жалост, не мога да забележа обстоятелствата при които се задръства ? При еднакви настройки, работила няколко дни без забележки, в един момент започва по няколко пъти на ден да се задръства ?! Единствената връзка забелязвам, че и мойта е произведена 2015 година, за което в сервиза се зачудиха как се е застояла толкова ? Дали няма софтуерен проблем, за к'вото ми намекнаха от шоурума в кв. Горубляне че имали по-рано, но сега били изчистени проблемите ?! В това сервизно меню, което е заключено с парола, дали има нещо с което може да се избегне този проблем-не ми казаха? С достъпните настройки (+/- 5 за пелетите при палене и при работа ) не съм успял да премахна задръстването ? Иначе като цяло съм доволен от нея, но това понякога е много дразнещо !
Дали да не тормозим пак техника, който се занимавал с тези камини? Аз му се обаждах поради факта, че с дитанционното от Булсаткома се сменяха степените на мощност, но той нямаше решение и аз се принудих да залепя черна лепенка на фото-приемника !
Името му е Милчо Михайлов, а телефона 0878 88 13 54 ! Телефона го дават от завода производител, когато питаме за тези пелетни камини.
Може да е от полза и друг да му звъни с този проблем, явно им е познат ама си траят, че са оа__ли софтуера ?!
До колкото за пелетите и аз взимах и по-чисти и много прашни, но не битрябвало това да е причината, защото забелязвам че дори чистите пелети шнека ги мели когато ги захапе на криво...А той праха нали е пак дървени частици, защо да не изгарят а да се трупат в тръбата...?
Ще се радвам ако успеем да се справим с този проблем ! А и камината ми е още в гаранция, въпреки че не съм сигурен към коя фирма точно ми е гаранцията ?

Потребителски аватар
danipro
начинаещ
Мнения: 3
Регистриран: ср фев 08, 2017 11:29 am

Мнение от danipro » пет фев 10, 2017 12:48 pm

Здравейте отново, а може ли да споделите така секретният код, как се набира и ако помните промените в сервизното меню ? Ще ми се и аз да пробвам да променя настройките и да споделя резултатите !
Поздрави,
Даниел Прокопиев

Потребителски аватар
tonni1963
начинаещ
Мнения: 3
Регистриран: нед яну 08, 2017 9:47 pm

Мнение от tonni1963 » пет фев 10, 2017 6:49 pm

Паролата беше Р13. В това меню има много настройки, бях концентрирана да ги намеря и направя по наставленията на инженера, но това което си спомням беше някакъв мин и макс на въздуха - като мин стана от 95 на 120; макс мисля, че не го променихме. И още променихме мин и макс в Duration , но не съм убедена, че това е цялото име на променената настройка, както и как променихме стойностите. Дано да Ви е от полза ограничената ми информация! Ако не - говорете и пренастройте по телефона.
Поздрави,
Антоанета Попова
danipro написа:Здравейте отново, а може ли да споделите така секретният код, как се набира и ако помните промените в сервизното меню ? Ще ми се и аз да пробвам да променя настройките и да споделя резултатите !
Поздрави,
Даниел Прокопиев

Потребителски аватар
danipro
начинаещ
Мнения: 3
Регистриран: ср фев 08, 2017 11:29 am

Мнение от danipro » пон фев 13, 2017 4:59 pm

Благодаря, ще вляза да разгледам ! Ако ми се види сложно - ще му звънкам !
Благодаря !

Потребителски аватар
basket_baby
начинаещ
Мнения: 8
Регистриран: пон дек 11, 2017 11:30 am

Помощ! Моля помагайте!

Мнение от basket_baby » пон дек 11, 2017 11:37 am

Здравейте,
Оказа се ,че и аз в момента имам този проблем..Камината я имам от миналия сезон. Досега не съм имала проблеми. Майка днес ми звънна да ми каже,че шнека не иска да се върти. Понеже не съм в България и не мога да обясня подробно дали се опитва да върти или е изгоряло моторчето. Та опитала се да го почисти не неуспешно. Когато звъннала на фирмата за поддръжката й казали,че ще дойдели да я вземат и да я пратят в София (аз съм от Ямбол) за период от два месеца и майка трябва да чака точно сега в зимата!!! Та мисълта ми е някой да ми каже как да се опита да го чисти този ш ЕК??? Някакви идеи ??? Благодаря много!!!!

Потребителски аватар
basket_baby
начинаещ
Мнения: 8
Регистриран: пон дек 11, 2017 11:30 am

Мнение от basket_baby » пон дек 11, 2017 11:39 am

Tonni963 би ли ми дава имейла на който си писала?

Потребителски аватар
basket_baby
начинаещ
Мнения: 8
Регистриран: пон дек 11, 2017 11:30 am

Мнение от basket_baby » пон дек 11, 2017 4:25 pm

Здравейте отново. Майка ми е звъннала на търговеца, от който закупих печката. Те са й казали,че се занимавали само по електрониката и ако е проблем с шнека трябвало да я изпратят,за да отстранят проблема за период от ДВА месеца! :( След като чух това намерих имейла на серзиза на Прити и им писах. Получих три имейла от тях, единият от които беше доста гневен. Че едва ли аз съм виновна за случилото се и разпространявам несъстояли се неща. Така ми беше написано. В крайна сметка звъннах директно на момчето,което я монтира. Сега е в нас. Разглобил е шнека. Почистил го е! Нямало е нищо вътре освен пепел. Сега щял да гледа и моторчето и да го застопорявал със силикон. И чакам да видим дали ще се оправи. Надявам се да стане иначе два месеца посред зима без отопление ще е много зле. Почвам да съжалявам,че закупих точно тази печка. Ще пиша после да кажа дали проблемът е отстранен! Хубав ден!

Потребителски аватар
basket_baby
начинаещ
Мнения: 8
Регистриран: пон дек 11, 2017 11:30 am

Мнение от basket_baby » вт дек 12, 2017 12:57 pm

Като гледам не сте много много активни,но все пак казах,че ще пиша. Проблемът е отстранен. Момчето е разглобило шнека... Имало е някакви пелети и прах,но нищо по-сериозно. От Прити ми писаха,че са имали случаи да има перон в пелети и да заклинване шнека. Та сега майка е на топло и се надявам да няма повече проблеми. Хубав ден!

Потребителски аватар
tmilanov
напреднал
Мнения: 746
Регистриран: съб ное 24, 2012 12:17 pm

Мнение от tmilanov » чет дек 14, 2017 12:00 pm

Прочетох внимателно мненията на всички, участвали във форума.
Направи ми впечатление, че basket_baby е едва ли не сърдита, че никой страничен не се е включил активно в коментарите. Как да се включа в решаването на проблема като имаме камина "Прити" много отдавна, но не е на пелети а е на твърдо гориво и е с водна риза. До този момент не сме имали никакви проблеми, даже каквото и да горим (дърва, талашитени плоскости с политура, с лаково покритие, МДФ или ХДФ) гори всичко... и "пита за още". И ако се случи в някое дървено парче да има пирон или още по-правилното е гвоздей, не както basket_baby го пише ПЕРОН, което означава гарова площадка за качването на пътниците във вагоните, когато дойде времето за почистването от пепел, да го изхвърлим изгорелия гвоздей заедно с пепелта от дървесината.
Мога да споделя, че много хора се оплакват от точно тази марка камина на пелети.
Явно си имат някакъв проблем, който производителя си го знае, но се опитва да изкара клиента виновен - нищо ново под слънцето. В България нещата стават трудно и бавно, но да се надяваме, че все пак ще се оправят.
Успех на всички!
В и К ремонти 0898370236 :D :\:D/:

Потребителски аватар
basket_baby
начинаещ
Мнения: 8
Регистриран: пон дек 11, 2017 11:30 am

Мнение от basket_baby » чет дек 14, 2017 1:10 pm

Здравей tmilanov,
Не мога да разбера как винаги се намира един,който да следи правописа на хората и да се подиграва с това. Ама във всеки форум или коментар. Да объркала съм как се пише пЕрон,пИрон или пък гвоздей!!! Всеки греши. Няма безгрешни хора освен ако ти не си такъв?! Но не знам какво общо има по темата. Още повече,че като си на дърва няма с какво да ми помогнеш. Коментарът ти е излишен.

П.С. Не съм сърдита,че никой не пише. Просто видях,че темата е много стара и е нормално никой да не отговори.

Потребителски аватар
tmilanov
напреднал
Мнения: 746
Регистриран: съб ное 24, 2012 12:17 pm

Мнение от tmilanov » съб дек 16, 2017 11:49 pm

Какво лошо има в това, че съм направил корекция на правописа Ви.Не помня да се познаваме и да сме били приятели, че да си говорим и пишем на "Ти", ако това разбира се не е някакво натякване, че съм съвършен. Не, не съм имал претенции да съм перфектен - има само един, който е безгрешен и Той е твърде далече.
Но понеже се заядохте на тема правопис, ами честно казано, не е приятно когато се опитвате да кажете, че става дума за нещо, за което е необходимо да се използва инструмент, който се нарича "чук", а да назовавате гаровата площадка. Не се подигравам с грешката, която сте допуснали, а се опитвах да помогна в изясняването на случая, защото съгласете се, че когато се допуска една такава неволна грешка, можете неволно да подведете тези, които биха желали да Ви помогнат. И нека да уточня, най-малко имам намерението да уча когото и да е на правопис и правоговор. Щом до сега не се е научил човек, то значи, че не е имал желание да го стори, когато му е било времето, но пак ще повторя с риск да стана банален. Нали има разлика, когато искате да кажете "шеф" и "шев".
Разликата между ефекта и дефекта е в една буква.
И моля Ви, не се ядосвайте на другите, че се опитват да Ви коригират, а си направете корекциите още преди да публикувате писаното за да не се ядосвате на другите заради собствените грешки.
В и К ремонти 0898370236 :D :\:D/:

Потребителски аватар
basket_baby
начинаещ
Мнения: 8
Регистриран: пон дек 11, 2017 11:30 am

Мнение от basket_baby » нед дек 17, 2017 1:41 pm

Вие очевидно имате достатъчно време да си проверявате нещата,които пишете,преди да го публикувате, но аз нямам. И ще замълча с това, защото нямам намерение да се занимавам с глупости,които изобщо не са по темата. С Вас до тук.

А сега по темата. Печката отново спря да работи и в понеделник ще се звъни до завода им. Очевидно имам някакъв проблем. Надявам се да го отстранят бързо, за което се съмнявам.

Потребителски аватар
bpkindera
начинаещ
Мнения: 1
Регистриран: чет яну 04, 2018 12:24 am

Мнение от bpkindera » чет яну 04, 2018 1:01 am

Здравейте. Ползвам тази камина от 4 години. Проблемите са много и постоянни, но до момента съм успял да се справя без сервизен техник, като изключа един е от пътите, в които се наложи подмяна на мотор-редуктор на шнека. Но само го купих от него, а подмяната извърших сам.
Ако шнека е заял, което се случва често, трябва да се почисти от страната на горелката с дълъг и тънък предмет, докато не падната всички пелети. Причината за това заяждане е факта, че производителя продава камината с фабрични настройки, които не са адекватни на пелетите, на пазара. Или по-точно, когато камината достигне зададената тепература в помещението минава в номинален режим на работа. В пордължение на няколко часа заппочват да се натрупват пелети в пепелника и задръстват отвора за подаване, след което се пълни и цялата тръба до самия шнек. Поради това той в даден момент "захапва" пелетите и спира работа. Ако не се предодвратява често този проблем, е възможно да се счупи "буферното" зъбно колело на мотор-редуктора.
За да се реши генерално проблема с шнека е необходимо, да се променят настройките за дебит и контрол на вентилатор. В главното меню има път към Техническо такова. Паролата за него е PL13. С елемнтарни познания по Английски, лесно може човек да се ориентира къде е под-менюто за регулиране на работата, на шнека. Идеята е да се настрои врмето за подаване на пелети в номинален и активен режим. Да се има предвид че настройката на секудните отговаря на рецепта 0, която се задава в главното меню. Или ако е зададено на 1сек. при номинален режим, а рецептата е на -5, времето в което шнека ще върти ще е по-малко от 1 сек. Настройката на работа, на шнека отнема време, защотот трябва да се тества след всяка проямна и да се проследи работата на камината. Има опасност процеса гориво-въздух да не е пропорционален и камината да угасне. Вентилатора също е от значение. За начало е хубаво въздуха да не се черпи от помещението а от вън. Както и ако се забележи не добро горене, да се вдигнат оборотите на вентилатора. НО това трябва да се прави прецизно, защото има опасност от висок пламък, който ще активира алрама за димни газове по темепратура. Тя не трябва да надвишава 275 градуса, защото има опасност да стопи датчика.
Мога да пиша още по темата, но стана твърде дълго. Ако имате конкретни въпроси ще се опитам да помогна.
И само да добава. Много е важно камината да се почиства ежеседмично. Не само контейнера за пепел. За добро горене е необходимо и почистване с металните "стъргалки" , както и пепелта в сервизният отвор зад контейнера за пелети.

Отговори