Страница 1 от 3

Топлоизолация по фасади

Публикувано: вт фев 05, 2008 1:03 am
от SHL
Здравейте всички форумци :D
Преди малко се регистрирах. Гледам, че форума е още пресен, пресен.
Видях и много все още празни подфоруми. Харесах си този и реших, аз да пусна първата тема тук :lol: Това е особен гъдел за мен...
Сега ще поместя няколко снимки на фасади, които аз и бригадата ми сме правили. Идеята на темата е да помогна, отговаряйки на ваши въпроси, относно системите за топлоизолация... е поне до колкото съм компетентен по въпроса :wink: Та интересувате ли се - питайте.

Ето и малко материал:

Изображение



Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Този обект не беше пазарен от мен, а и тогава, все още нямах фирма, но аз и двама от хората ми участвахме в реализирането на ремонта. Освен мазилката на фасадата, работихме и по вътрешните и външни облицовки и настилки.
Изображение

Изображение

Ето и нещо интересно, което направихме за наш клиент:
Изображение


Е това е за сега от мен.

Публикувано: вт фев 05, 2008 10:50 am
от palio
Ех какви китни къщурки :wink:

А има ли нужда дюбелите на топлоизолацията да са чак толкова на гъсто?

Публикувано: чет фев 07, 2008 1:19 am
от SHL
palio написа:Ех какви китни къщурки :wink:

А има ли нужда дюбелите на топлоизолацията да са чак толкова на гъсто?
Дюбелите се слагат по 6-8 на квадратен метър в зависимост от предписанията на системета за топлоизолация. В повечето случай, аз работя по този начин - нещо, като допълнително подсилване, което тук, е само в плюс. Колкото повече дюбели, толкова по спокойни нощи за изпълнителя :D

фасада

Публикувано: пон фев 18, 2008 3:01 pm
от ели
здравей.при слагането на фибран отвьн необходимо ли е да се пусне до долу или трябва да се остави растояние до земята :?: :D

Публикувано: пон фев 18, 2008 5:33 pm
от Prodi
Не трябва ли да има цокъл, който да е до земята и да пази долната част на сградата? А самата топлоизолация да започва над него?

Публикувано: вт фев 19, 2008 12:58 am
от SHL
При полагане на фибран за цокъл е хубаво, ако е възможно фибрана да се пусне и под нивото на готовия под на двора. А конкретно по въпроса - да трябва да се пусне до долу, до пода.

На въпроса за цокъла ще отговоря, че той е задължителен. Хубаво е височината му да е поне 60 см. Говоря за цокъл изграден от камък или гранитогрес. Преди е имало цокъл от мозайки, мита бучарда.
Под цокъл от камък или гранитогрес, също се слага изолация, която се изпълнява от XPS - в случая на Ели от фибран. За целта, цялата сграда се опасва на височина 0.60м. с един ред Фибран ( XPS ) и от този ред нагоре се продължава с бял стиропор ( EPS ). Технологията на работа изисква подвеждане, първо на белия стиропор от ниво 0.60см. над ниво под и след това изкърпване с Фибран под него. Дебелината на двата материала е минимум 5 см.

Ето го и цокъла при жълтата къща, който в случая е 0.60см.:

Изображение

Изображение

фасада

Публикувано: чет фев 21, 2008 8:49 pm
от ели
здравей.благодаря за отговора,но също така искам да те питам какво мислиш за силиконовите бои по-сравнение с минералната мазилка,защото са по-евтини,но дали са издържливи...и ако е минерална-дали по-ситна или по-едра

Re: фасада

Публикувано: пет фев 22, 2008 2:03 pm
от SHL
ели написа:здравей.благодаря за отговора,но също така искам да те питам какво мислиш за силиконовите бои по-сравнение с минералната мазилка,защото са по-евтини,но дали са издържливи...и ако е минерална-дали по-ситна или по-едра
Боя с мазилка не сравнявам, поради факта, че рядко се занимавам с бои.
Тоест това което знам за боите е, че силиконовата боя е с доста високо качество.
Такава използвах пак при жълтата къща, само че вътре в нея.
Беше на "Левис". Ако бояджията не ти е добър, внимавай, може само
да развали боята. Що се отнася до мазилките, първо ще ти покажа,
коя е минерална и коя полимерна. Предполагам говориш за полимерна
( драскана,влачена), като тези на снимките.

Минерална мазилка:

Изображение


Полимерна мазилка:

Изображение

Лично аз предпочитам мазилка, пред фасадната боя. По са здрави и
имат по дълъг живот. Но най-вече са по красиви - естествено, това е мое мнение.
Що се отнася до здравината на минералните мазилки, тя е
доста голяма. Да кажем, че години наред могат да се мият с
пароструйка. Това се отнася и до повечето полимерни.
Едрината на камъчетата в мазилката, обикновенно влияе на визията
на мазилката и на разхода на квадратен метър. Мазилка нанесена с
по-едри камъни е също и по-дебела, респективно и по-здрава.
Обикновенно клиентите се съобразяват, най-много с повишаването на
разхода на квадратен метър, което води до значително оскъпяване
на материала. А пък, лично аз харесвам и предпочитам, мазилките с
по едра структора :)

Публикувано: чет май 08, 2008 10:27 pm
от LadyBird
Здравейте SHL, виждам, че работите по по-големи обекти, но предполагам, че бихте посъветвали и мен с моя скромен проект. Става въпрос за външна изолация на иззидан с Итонг балкон. Нямаме цяла стена, а става въпрос за това, което е около прозорците. Уточнявам, че живеем в панелен 8-етажен блок - на ет.5. Около 10-15м. е цялата площ общо около прозорците (извадила съм площта на прозорците - големи са - общо около 10кв.м.). Питам за това какъв материал ни препоръчвате, каква дебелина и с какво измазано след това (и друго нещо ако има, за което не се сещам). Също така съвет къде да намеря фирма, която да се съгласи да се захване с проекта на нормална цена (2-3 вече ми отказаха, защото е туткаво за работа - изисква много изрязване на материала, пък квадратурата е малко и не било изгодно). На следващата снимка горе-долу се вижда за какво става въпрос.
Предварително благодаря за съветите!

Изображение

Публикувано: пет май 09, 2008 12:41 am
от SHL
LadyBird написа:Здравейте SHL, виждам, че работите по по-големи обекти, но предполагам, че бихте посъветвали и мен с моя скромен проект. Става въпрос за външна изолация на иззидан с Итонг балкон. Нямаме цяла стена, а става въпрос за това, което е около прозорците. Уточнявам, че живеем в панелен 8-етажен блок - на ет.5. Около 10-15м. е цялата площ общо около прозорците (извадила съм площта на прозорците - големи са - общо около 10кв.м.). Питам за това какъв материал ни препоръчвате, каква дебелина и с какво измазано след това (и друго нещо ако има, за което не се сещам). Също така съвет къде да намеря фирма, която да се съгласи да се захване с проекта на нормална цена (2-3 вече ми отказаха, защото е туткаво за работа - изисква много изрязване на материала, пък квадратурата е малко и не било изгодно). На следващата снимка горе-долу се вижда за какво става въпрос.
Предварително благодаря за съветите!
Здравейте :D
За материали ви препоръчвам следната система:

Топлоизолационна система „WEBER”

ОФЕРТА
Топлоизолационни плоскости от ЕPS 18-20кг./м3 - 6 см. (+ 7% фира) Термофлекс на "Марисан" - Русе
Топлоизолационни плоскости от XPS 5 см. за бетонни участъци и цокъл на фасада (+ 7% фира) Dow Chemical
WEBER 460Р лепилно-шпакловъчна смес (+ 7% фира)
Стъклотекстилна ПВЦ мрежа (1.1%)
ПВЦ лайсна с мрежа
Водооткапи
Дюбели
WEBER грунд
Силикатна мазилка - влачена,драскана (+ 5% фира)


Това са и разходните норми на материалите:

КОМПОНЕНТИ НА СИСТЕМАТА.......................РАЗХОД НА МАТЕРИЛА ЗА М2

ЛЕПИЛО “WEBER” 450Р..........................................5.0 кг/м2
ШПАКЛОВКА “WEBER” 460Р...................................3.0 кг/м2
EPS F - 5 см 15-16кг...............................................2 бр./м2
ДЮБЕЛ 110мм тухла...............................................5 бр./м2
“WEBER” МРЕЖА 145 гр..........................................1.1 м2
ГРУНД “WEBER”......................................................0.200 кг/м2

Пускам три вида мазилки за по-голям избор.

СИЛИКОНОВА МАЗИЛКА „WEBER”
Разход на материал за м2 – 2.5 кг.
Опаковка – бака 30 кг.

СИЛИКАТНА МАЗИЛКА „WEBER”
Разходна норма за м2 – 2,5 кг.
Опаковка – бака 30 кг

ПОЛИМЕРНА МАЗИЛКА „WEBER”
Разход на материал за м2 – 2,5 кг.
Опаковка – бака 30 кг.

Това е компилация от материали, които съм подбрал за две къщи, които ще изолирам до края на лятото. Процентите в скобите означават с колко повече материал да си купите, за да може да ви стигне.
При вашия случай XPS няма да бъде необходим. Водооткапите ще си ги сложите долу, където ви завършва изолацията. Самата изолация ще я пуснете с по 30 сантиметра към плочите на съседите си. Тя задължително трябва да застъпи горната и долната плоча при такъв тип единично изолиране на апартамента.
Вашата работа, може да бъде направена, само от алпинисти. Имайте предвид, че като се смята труда кавадратурата на прозорците не се вади заради обръщането им. Това е практика.
Желая ви успех :D

Публикувано: пет май 09, 2008 10:13 pm
от LadyBird
Благодаря за изчерпателният отговор, може ли само още малко информация за това, какво представлява "обръщането на прозорците" и дали обикновен човек може да си го направи сам или е сложна работа и се прави само от специалисти?
Относно замазката четох някъде, че най-добри били силикатните, защото били водоотблъскащи и същевременно паропропускливи. Вярно ли е това или и силиконовата и полимерната замазка си имат предимства, ако имам избор коя от трите да избера?
И последно - проблем ли е като не можем да пуснем 30-те сантиметра към плочите на съседите и как в нашият случай можем да компенсираме това (и двата балкона под и над нас са отворени)?

Публикувано: съб май 10, 2008 12:10 am
от SHL
LadyBird написа:Благодаря за изчерпателният отговор, може ли само още малко информация за това, какво представлява "обръщането на прозорците" и дали обикновен човек може да си го направи сам или е сложна работа и се прави само от специалисти?
Относно замазката четох някъде, че най-добри били силикатните, защото били водоотблъскащи и същевременно паропропускливи. Вярно ли е това или и силиконовата и полимерната замазка си имат предимства, ако имам избор коя от трите да избера?
И последно - проблем ли е като не можем да пуснем 30-те сантиметра към плочите на съседите и как в нашият случай можем да компенсираме това (и двата балкона под и над нас са отворени)?
Обръщенето на прозорци не е сложна работа в зависимост от гледната точка :D Става въпрос за залепването на ивици стиропор по страниците на прозореца. Лепят се след, като е положен стиропора по стените. Измерва се ширината на страницата горе и долу на прозореца ( трябва да е еднаква! ) и се реже парче с макетно ножче. След това се лепи с теракола или на топки или на гребен и се оставя да стегне до другия ден, когато се дюбелира с 2-3 дюбела. Ако е лепено на топки, трябва да се пробива точно в тях, иначе от набиването на дюбела в празно място ще се счупи ивицата стиропор. В най-добрия случай ще хлътне на вътре.

Силикатната мазилка е оптимално решение за климата в полето на София. Стъклените нишки в нея я правят изключително устойчива на атмосферни условия. Все пак, ако търсите най-доброто, вземете силиконова. Но знайте, че разликите между тях не са големи. Но става ли въпрос за влажен климат или къща край морето или някое езеро, тогава силиконовата е задължителна.

30-те сантиметра е желателно да ги пуснете навсякъде, където има плоча между вас и съседите. Там където са балконите въпроса стои така: Ако балкона е закрит, няма да имате никакви проблеми, понеже е отопляем и не се изстудява през зимата. Ако обаче балкона е открит ви съветвам да си направите изолация по тавана от към страната на съседите. Ако не ви разрешат, то най-малкото си направете изолацията на вашия под. И в двата случая използвайте 5см XPS.

Публикувано: съб май 10, 2008 10:41 pm
от LadyBird
Благодаря, помогнахте ми много!

Публикувано: нед май 11, 2008 11:32 am
от LadyBird
Може ли още една консултация? Според вас колко е нормално да струва изолацията на балкона на снимката (с климатиците). Цялата квадратура е около 15-20кв.м. без да вадя прозорците, които са грубо около 7кв.м.? Говоря за 6см.EPS и силикатна мазилка. Отчаяна съм, днес дойде един майстор на оглед и каза цена, която е 4 пъти по-висока от тази, която аз предполагах.

Изображение

Публикувано: пет май 16, 2008 12:24 am
от SHL
LadyBird написа:Може ли още една консултация? Според вас колко
е нормално да струва изолацията на балкона на снимката (с климатиците).
Цялата квадратура е около 15-20кв.м. без да вадя прозорците, които
са грубо около 7кв.м.? Говоря за 6см.EPS и силикатна мазилка.
Отчаяна съм, днес дойде един майстор на оглед и каза цена, която е
4 пъти по-висока от тази, която аз предполагах.
Цената за 15м2 с материали на Вебер и добра работа ще струва 975лв.