стоманен котел - няколко въпроса
стоманен котел - няколко въпроса
Здравейте,
преди няколко дни закупих стоманен котел STR 35kW, но имам няколко въпроса, свързани с предназначението на 3 от изходите му. Това са двата малки изхода долната част на задната стена (означени с номера 1 и 2) и номер 3, които се намира на горната стена на котела. За какво служат и как да се свържат? В ръководството за експлоатация не са описани.
преди няколко дни закупих стоманен котел STR 35kW, но имам няколко въпроса, свързани с предназначението на 3 от изходите му. Това са двата малки изхода долната част на задната стена (означени с номера 1 и 2) и номер 3, които се намира на горната стена на котела. За какво служат и как да се свържат? В ръководството за експлоатация не са описани.
Според мен 2 е за пълнене с вода. Слагаш един сферичен кран и свързваш към водопровода.
Възможно е да има клапан, който да не позволява водата да излиза от 2 и затова са сложили изход 1 за изпразване.
Не мога да разбера обаче, защо извод 3, ако е за топлата вода е с по-малко сечение от входния извод, който е между 1 и 2!
За по-сигурно вдигни телефона и питай фирмата, която ти го е продала кой извод за какво е или намери фирма, която се занимава с монтаж на подобни котли.
Възможно е да има клапан, който да не позволява водата да излиза от 2 и затова са сложили изход 1 за изпразване.
Не мога да разбера обаче, защо извод 3, ако е за топлата вода е с по-малко сечение от входния извод, който е между 1 и 2!
За по-сигурно вдигни телефона и питай фирмата, която ти го е продала кой извод за какво е или намери фирма, която се занимава с монтаж на подобни котли.
Поразрових се из интернет и открих следния сайт http://www.sistema.lt/index.php?32677921
Според документацията извод 1 трябва да е "Drainage pipe", извод 2 - "Draft controler connection hole" (нямам представа за какво служи), а изход 3 - "Thermometer connection hole"
Според документацията извод 1 трябва да е "Drainage pipe", извод 2 - "Draft controler connection hole" (нямам представа за какво служи), а изход 3 - "Thermometer connection hole"
Грешката е вярна!
Ако големият отвор отгоре е за изходящата топла вода, а големият ниско долу и отзад е за входящата (от радиаторите) вода, отвор №3 е за термометър и като ти писах - 2 е за пълнене, а 1 за изпразване.
Изпразването се налага при местене на котела, но най-често при някакви ремонтни работи по инсталацията - смяна на радиатори и/или разширение на системата. Затова е и по-ниско от отвора за пълнене. При мен е само с един отвор, през който пълня и празня системата и само развивам маркуча от мивката и го пъхам в канала или обратно, докато при теб е по "лачено"! Няма да ти се налага да правиш щуротии като мен!
Ако не е тайна, каква система ще ползваш - отворена или затворена?
Ако големият отвор отгоре е за изходящата топла вода, а големият ниско долу и отзад е за входящата (от радиаторите) вода, отвор №3 е за термометър и като ти писах - 2 е за пълнене, а 1 за изпразване.
Изпразването се налага при местене на котела, но най-често при някакви ремонтни работи по инсталацията - смяна на радиатори и/или разширение на системата. Затова е и по-ниско от отвора за пълнене. При мен е само с един отвор, през който пълня и празня системата и само развивам маркуча от мивката и го пъхам в канала или обратно, докато при теб е по "лачено"! Няма да ти се налага да правиш щуротии като мен!
Ако не е тайна, каква система ще ползваш - отворена или затворена?
Вече съм го свързал, трябва само да го напълня и тествам, защото снощи не остана време. Изход 1 - за източване, изход 2 - за пълнене, изход 3 - топлата вода към серпентината на бойлера (кран за регулиране на дебита и термостатен вентил). Топлата и студената вода за радиаторите са ясни. Сложил съм терморегулатор, който да включва и изключва помпата на парното при (приблизително 50 градуса).
Ако си сложил механичен терморегулатор имай едно на ум, защото ако сондата му не е в директен контакт с водата ще имаш поне 5-10 градуса грешка. На моят котел терморегулатора от този тип съм го дублирал с електронен, който изписва температурата на дисплей и може да му се задава хистерезиса в границите на 5 градуса през 0.1 градуса. Температурният сензор представлява интегрална схема, която е калибрирана в завода и към термометъра тече информация за температурата, а не съпротивление, както става при терморезистор и всеки сантиметър жица оказва влияние на температурата. Естествено и при него я има същата грешка в отчета на температурата (разстоянието между двете сонди е милиметри), но поне мога да го настроя на 42 градуса примерно, докато при механичния от 45 до 50 градуса са 2 милиметра между двете деления.
Има и програматори, които работят с термодатчици във всяка стая и могат да управляват електонни вентили на всеки радиатор. Има всякаква електроника, но няма кой да сипва въглищата.
Да ти напомня, че задължително трябва да си сложиш един UPS, който да ти захранва помпата при спиране на тока. Котелът ти е доста мощен и ако го изпуснеш да стигне 90 градуса и е пален с въглища, ще трябва да го следиш поне няколко часа докато температурата падне до 60-65 градуса, въпреки че ще го затвориш от всякъде, за да не влиза въздух!
И помпата се свързва на студената вода от радиаторите!
Има и програматори, които работят с термодатчици във всяка стая и могат да управляват електонни вентили на всеки радиатор. Има всякаква електроника, но няма кой да сипва въглищата.
Да ти напомня, че задължително трябва да си сложиш един UPS, който да ти захранва помпата при спиране на тока. Котелът ти е доста мощен и ако го изпуснеш да стигне 90 градуса и е пален с въглища, ще трябва да го следиш поне няколко часа докато температурата падне до 60-65 градуса, въпреки че ще го затвориш от всякъде, за да не влиза въздух!
И помпата се свързва на студената вода от радиаторите!