Здравейте,
Стаята ми от южната страна (детската) се намира между две съседски тераси. Преди три години избиха малки петна влага в ъглите отляво и от дясно, там където започва наклона на покрива. Влагата се разпространи и обхвана голяма част от стените придружено от чернилка (мухъл). Както ще видите на снимките изстъргах всичко и установих доста влага вече и отдолу по цялата дължина на пода (там където са границите на външните тераси явно), и след това пръсках два пъти обилно с перхидрол (кислородна вода).
Предполагам че проблемът е от лошо направена завършваща лайсна (изгорял силикон, дупка..) между битумния покрив и стените с хидроизолация. От там може би влиза вода между стената и външната изолация и там задържа като "резервоар" и избива в стаята. Влагата отдолу може да се дължи и от лошо направена хидроизолация на съседните тераси. Прилагам ви снимки на моята тераса, която е от северна страна граничи с хола, и е направена по същия начин, но там нямам проблеми с влагата.
Ще викаме фирма която да дооправи покрива. За нещо повече не мога да разчитам защото междусъседските отнощения са сложни . Дори и да се оправи проблема след ремонта на покрива съм решил да се застраховам със стабилна вътрешна хидроизолация, тъй като искам да поставя ламинат, а стените ще са с шпакловка/боя.
Нуждая се от комплексно решение за здрава хидроизолация (такава като за басейни) и ви питам за мнение, както се вика "питай патило":).
Доста се рових из интернет и се двуомя между следните продукти:
http://www.weber.bg/khidroizolacionni-sistemi/produkti/khidroizolacii-za-mokri-pomeshchenija-balkoni-i-terasi/webertec-superflex-d-2.html
http://www.weber.bg/khidroizolacionni-sistemi/produkti/khidroizolacii-za-mokri-pomeshchenija-balkoni-i-terasi/weberdry-ss-8.html
(Пише че продуктът не е приложим при негативно водно налягане)
http://www.mapei.com/public/BG/products/331_mapelastic_bg.pdf
http://www.isomat.bg/%D0%A5%D0%B8%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B8-%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B0%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%9F%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%9F%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%B8-%D0%B8-%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B8/AQUAMAT-FLEX/flypage_centiva.tpl.html
http://www.ceresit.bg/component/virtuemart/details/54/12/%D0%A5%D0%B8%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F/%D0%A6%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D1%85%D0%B8%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B8/cr-166/73
Ако знаете някой по-подходяш продукт ще съм благодарен да го споделите. Утре един колега ще пита за нещо подобно пак на циментова основа, двукомпонентно, което са полагали на басеин с грунд преди това и ще го цитирам.
Това е стаята с влагата:
Това е моята тераса:
ПОМОЩ - ВЛАГА от съседни тераси ново строителство
Начините са 2
1 начин който е по труден е да се махнат и да се направят наново както трябва с грунда и мушамата отдолу защото най вероятно са лепени директно и не са от скъпите които издържат на поне -20 градуса.
2 начин е да се налепи XPS така наречения фибран поне 3 см. , шпакловка с мрежа и краино покритие поне 2 ръце течна хидроизолация. и двата начина ще излязат по около 40 - 45 лв./м2.
1 начин който е по труден е да се махнат и да се направят наново както трябва с грунда и мушамата отдолу защото най вероятно са лепени директно и не са от скъпите които издържат на поне -20 градуса.
2 начин е да се налепи XPS така наречения фибран поне 3 см. , шпакловка с мрежа и краино покритие поне 2 ръце течна хидроизолация. и двата начина ще излязат по около 40 - 45 лв./м2.
Строителни услуги от алпинисти и на скеле,гипсокартон и други тел. за контакти 0898527222-Стилиян Йовев
Значи резултатът от проучванията ми тази седмица за хидроизолацията са следните:
Weber
Идваха на място за оглед. Не ми предложиха продукт, тъй като според тях всяка хидроизолация е временно решение, нищо няма да спаси, ще се отлепи бързо мазилката така запечатана с хидроизолилащит продукт и единственият начин е да се оправи покрива.
Mapei
Също идва човек на място - много учтив и разбран. Мнението му съвпадна с това на хората от Weber. Според него цената на полагането Mapelastic ще ми излезе толкова скъпо, колкото оправянето на покрива. Има проблем и със завършващата шпакловка - не може да се полага.
Isomat
Получих email с предписание за изпълнение на хидроизолация: AQUAMAT-FLEX и DUROCRET. Задължително е махането на цялата варово-циментова мазилка до бетон/тухла.
КЬОСТЕР
Цитирам:"Във Вашия случай причините, които не позволяват полагането на хидроизолацията върху варо-циментовата мазилка са две:
- количеството на варта в мазилката е многократно по-голямо от необходимото за осъществяване на гореописаната химическа реакция, което не позволява нейното правилно протичане
- дори мазилката ви да не беше вароциментова и реакцията да би могла да се осъществи правилно, то тогава хидроизолационният материал ще проникне само в мазилката, не и в основния субстрат - бетона, и след известно време мазилката ще падне от стената заедно с положената хидроизолация, тъй като водата тогава няма да може да минава през нея, както досега и да се изпарява, ами ще доведе до бързото и компрометиране и отлепване."
Фиксиращи мрежи и др. подобни мероприятия няма да променят нещата. Тоест, ако желаете да направите гарантирана хидроизолация на стената, материалът е NB 1 Сив КЬОСТЕР, положен върху бетонова стена при свалена мазилка.
Ceresit:
Предложиха ми CR90 като по-подходящ материал, а и по евтин. Разликата му е само че CR166 е еластичен а и по скъп. Увлажнявам стените и пода, после грундирам с разреден CR90, след това една ръка нормална субстанция CR90 преди да е изсъхнал грундът, полагане на мрежа и след това още един последен слой. Накрая мога да завърша с гипсова шпакловка.
Тръгнах с идеята за стабилен продукт, такъв който се ползва за изолиране на басейни и влажни мазета. След като почти всички ме насочват да си оправя покрива (което ще стане един ден, но не сега), ми е чудно тогава как изолират трайно мазета и сутерени, там където в повечето случаи нещата могат да са непоправими от към другата - външната страна. Мазилката ми е стабилна въпреки 4 годишната влага е учудващо здрава. Така или иначе поради запечатване с хидроизолация ако започне един ден да се отлепя мазилката, поне по подът не би трябвало да имам проблем, защото той си е чист бетон, а по него ще слагам ламинат.
Като крайно решение мисля да се спра на CR90. Ако някой има негативно мнение за този продукт моля да го сподели.
Weber
Идваха на място за оглед. Не ми предложиха продукт, тъй като според тях всяка хидроизолация е временно решение, нищо няма да спаси, ще се отлепи бързо мазилката така запечатана с хидроизолилащит продукт и единственият начин е да се оправи покрива.
Mapei
Също идва човек на място - много учтив и разбран. Мнението му съвпадна с това на хората от Weber. Според него цената на полагането Mapelastic ще ми излезе толкова скъпо, колкото оправянето на покрива. Има проблем и със завършващата шпакловка - не може да се полага.
Isomat
Получих email с предписание за изпълнение на хидроизолация: AQUAMAT-FLEX и DUROCRET. Задължително е махането на цялата варово-циментова мазилка до бетон/тухла.
КЬОСТЕР
Цитирам:"Във Вашия случай причините, които не позволяват полагането на хидроизолацията върху варо-циментовата мазилка са две:
- количеството на варта в мазилката е многократно по-голямо от необходимото за осъществяване на гореописаната химическа реакция, което не позволява нейното правилно протичане
- дори мазилката ви да не беше вароциментова и реакцията да би могла да се осъществи правилно, то тогава хидроизолационният материал ще проникне само в мазилката, не и в основния субстрат - бетона, и след известно време мазилката ще падне от стената заедно с положената хидроизолация, тъй като водата тогава няма да може да минава през нея, както досега и да се изпарява, ами ще доведе до бързото и компрометиране и отлепване."
Фиксиращи мрежи и др. подобни мероприятия няма да променят нещата. Тоест, ако желаете да направите гарантирана хидроизолация на стената, материалът е NB 1 Сив КЬОСТЕР, положен върху бетонова стена при свалена мазилка.
Ceresit:
Предложиха ми CR90 като по-подходящ материал, а и по евтин. Разликата му е само че CR166 е еластичен а и по скъп. Увлажнявам стените и пода, после грундирам с разреден CR90, след това една ръка нормална субстанция CR90 преди да е изсъхнал грундът, полагане на мрежа и след това още един последен слой. Накрая мога да завърша с гипсова шпакловка.
Тръгнах с идеята за стабилен продукт, такъв който се ползва за изолиране на басейни и влажни мазета. След като почти всички ме насочват да си оправя покрива (което ще стане един ден, но не сега), ми е чудно тогава как изолират трайно мазета и сутерени, там където в повечето случаи нещата могат да са непоправими от към другата - външната страна. Мазилката ми е стабилна въпреки 4 годишната влага е учудващо здрава. Така или иначе поради запечатване с хидроизолация ако започне един ден да се отлепя мазилката, поне по подът не би трябвало да имам проблем, защото той си е чист бетон, а по него ще слагам ламинат.
Като крайно решение мисля да се спра на CR90. Ако някой има негативно мнение за този продукт моля да го сподели.